Zor İnsanlarla Baş Etme Becerileri Eğitimi (S.T.M.F)

4,9 (15 oylama)
 Son Güncelleme Tarihi: 03/2025
 Türkçe

Etkili Konuşma ve Diksiyon Becerileri Eğitimi (S.T.M.F)
eğitimimize göz atabilirsiniz.

Eğitim Bilgileri

  • Eğitim Türü: Yüz Yüze / Online

  • Eğitim Süresi: 2 Gün / Toplam 6 Saat

  • Hedef Kitle: Mimarlık, İç Mimarlık, Grafik Tasarım, Geleneksel Türk Sanatları, Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım bölümü öğrencileri ve mezunları

  • Sertifika: Eğitim sonunda Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi Gelişim Merkezi tarafından verilen E-Devlet onaylı katılım sertifikası sunulacaktır.

  •  Bu eğitim, İletişim İstanbul Sanat Akademisi iş birliği ile gerçekleştirilmekte olup, içerik ve uygulama süreçlerinde akademinin uzman kadrosu görev almaktadır.

Eğitimin Amacı

Bu eğitimin amacı, yaratıcı disiplinlerde faaliyet gösteren öğrencilerin, zorlu kişilerle karşılaştıklarında hem duygusal direncini koruyarak hem de tasarım temsilini bozmadan iletişimini sürdürmesini sağlamaktır.


Ders Planı

1. Gün

Zor İnsan Profilleri ve Etkileşim Biçimleri

  • Agresif, pasif-agresif, aşırı müdahaleci, küçümseyici profiller

  • Yıkıcı davranışlara karşı yapıcı tepki üretme

  • Duygusal tepkiyi yönetme – profesyonel mesafe kurma

İletişimde Sakin Güç Oluşturmak

  • Nezaket ile sınır koyma becerisi

  • Empatik dinleme ile karşı tarafı yumuşatma

  • İletişimi kişiselleştirmeden yönetme


2. Gün

Bölüm Bazlı Uygulamalı Senaryolar

  • Mimarlık: Onay bekleyen müşteriyle sabırla uzlaşma

  • İç Mimarlık: Tasarım değişikliği isteyen ama sınır tanımayan müşteriyle iletişim

  • Geleneksel Türk Sanatları: Sanatı küçümseyen yorumlara karşı zarif savunma

  • Grafik Tasarım: Uygun olmayan revize isteklerini saygıyla yönlendirme

  • Kültür Varlıklarını Koruma: Uzmanlığı sorgulayan çevreye sakin temsil duruşu

İfade Gücü – Bedensel ve Sözel Tekniklerle Tepki Yönetimi

  • Ses tonu, beden dili, mimik kontrolüyle ikna dili

  • Kriz anında söz kesmeden pozisyon koruma

  • Duygusal tepkileri söze dönüştürmeden içsel olarak yönetme çalışmaları


Eğitim Sonunda Kazanımlar

  • Zor kişilerle etkili ve kontrollü iletişim kurabilme

  • Tasarımı temsil ederken sabırlı ve yapıcı bir yaklaşım geliştirme

  • Eleştiriyi kişisel algılamadan profesyonelce yanıt verebilme

  • Gerilimi artırmadan süreci yumuşak iletişimle sürdürme

  • Kararlılığı zarafetle ifade ederek iletişimde temsil gücü kazanma


Bölümlere Özgü Kazanımlar

Mimarlık

  • Çelişkili müşteri taleplerini yönetme

  • Tasarımı savunurken sakinlik ve açıklıkla temsil etme

İç Mimarlık

  • “Yapılabilir” ile “hayal edilen” arasındaki dengeyi anlatma becerisi

  • Müşteriyle doğru ilişki dili kurma

Geleneksel Türk Sanatları

  • Kültürel değeri savunurken kırıcı olmadan duruş sergileme

  • Sürekli müdahale karşısında sınır belirleme

Grafik Tasarım

  • Eleştiriye açık ama kırılgan olmayan profesyonel tasarımcı duruşu

  • “Müşteri her zaman haklıdır” algısıyla sağlıklı başa çıkma

Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım

  • Bilgi, nezaket ve diplomasiyle zor paydaşları yönetme

  • Restorasyon kararlarında sabırla süreç yönetimi


Önemli Bilgilendirme

  • Eğitim materyalleri kayıtlı katılımcılara sağlanacaktır.

  • Eğitim sonunda katılımcılara üniversitemiz tarafından E-Devlet onaylı katılım sertifikası verilecektir.

  • Katılım için internet bağlantısı ve uygun bir cihaz gereklidir.

  • Eğitim bilgilendirmeleri için WhatsApp grubu kurulacaktır. Tüm gerekli bilgilendirmeler buradan yapılacaktır.

  • Katılımcılar her türlü soru ve sorunlarını gelisim@fsm.edu.tr adresine yazabilirler.

Yorumlar

Paylaş:

Sitemizi kullanarak çerezlere (cookie) izin vermektesiniz. Detaylı bilgi için Çerez Politikamız'ı inceleyebilirsiniz. TAMAM