Zor İnsanlarla Baş Etme Becerileri Eğitimi (İ.T.B.F)

4,8 (32 oylama)
 Son Güncelleme Tarihi: 03/2025
 Türkçe

Etkili Konuşma ve Diksiyon Eğitimi (İ.T.B.F)
eğitimimize göz atabilirsiniz.

Eğitim Bilgileri

  • Eğitim Türü: Örgün / Online Eğitim

  • Eğitim Süresi: 2 Gün – Toplam 6 Saat

  • Hedef Kitle: Psikoloji, Türk Dili ve Edebiyatı, İngilizce Mütercim ve Tercümanlık, Tarih, Bilim Tarihi, Havacılık Yönetimi bölümü öğrencileri

  • Sertifika: Eğitim sonunda katılımcılara Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi Gelişim Akademisi onaylı, e-Devlet üzerinden sorgulanabilir katılım sertifikası verilecektir.

  •  Bu eğitim, İletişim İstanbul Sanat Akademisi iş birliği ile gerçekleştirilmekte olup, içerik ve uygulama süreçlerinde akademinin uzman kadrosu görev almaktadır.


Eğitimin Amacı

Bu eğitimin amacı, farklı mesleki bağlamlarda karşılaşılabilecek zor kişilik tipleriyle sağlıklı ve çözüm odaklı bir iletişim kurma becerisini kazandırmaktır. Katılımcılar; öfke, direnç, eleştiri ve çatışma içeren durumlara karşı psikolojik dayanıklılık, empati ve stratejik dil kullanımı geliştirecektir.


Ders Planı

1. Gün

Zor İnsanları Tanıma ve Davranışlarını Anlama

  • Öfke, inkâr, aşırı eleştiri, pasif agresiflik gibi zorluk içeren iletişim örüntüleri

  • Saldırganlığı kişiselleştirmeden algılama ve yönlendirme

  • Duygusal tepkiler karşısında profesyonel sınır koyma

Yapıcı İletişim Stratejileri ve Empati Geliştirme

  • Empatik ancak sınırları koruyan konuşma dili

  • İletişimde yönlendirme, geri çekilme ve yeniden çerçeveleme

  • Etkileşimli vaka analizleri ve rol canlandırmaları


2. Gün

Bölüm Bazlı Atölyeler

  • Psikoloji: Danışan direnci, iletişim engeli ve kriz anında müdahale dili

  • Havacılık: Yolcu iletişimi, şikâyet çözümü ve kabin içi çatışma yönetimi

  • TDE – Çeviri: Geri bildirim yönetimi ve eleştiriye karşı denge

  • Tarih – Bilim Tarihi: Tartışmalarda varsayım sarsılması karşısında yapıcı söylem geliştirme

Performans Uygulamaları ve Eğitmen Geri Bildirimi

  • Simülasyonlar üzerinden bireysel yaklaşım geliştirme

  • Etkileşimli çözüm önerileri ve yumuşatma teknikleri

  • Duygusal dayanıklılık egzersizleri


Eğitim Sonunda Kazanımlar

  • Zor bireylerle sağlıklı iletişim kurabilme

  • Eleştiri, direnç ve öfke karşısında psikolojik dayanıklılığı artırma

  • Empatik ancak sınır koyabilen profesyonel söylem geliştirme

  • Kriz anlarında yönlendirici ve çatışma azaltıcı bir tutum benimseme

  • Mesleki temsil sürecinde güvenli ve kararlı bir iletişim dili oluşturma


Bölümlere Özgü Kazanımlar

Psikoloji

  • Terapötik sınırlar içinde yönlendirici dil kullanımı

  • Dirençli danışanlara karşı empatik sabır geliştirme

  • Kriz anlarında soğukkanlı ve etkili müdahale

Havacılık Yönetimi

  • Yolcu memnuniyetini koruyarak sorun çözme

  • Ekip içi çatışmalarda liderlik refleksi

  • Hizmet kalitesini sürdürebilecek iletişim stratejileri

Türk Dili ve Edebiyatı – İngilizce Mütercim ve Tercümanlık

  • Öğretmenlikte ve editörlükte reddedici bireylerle etkili konuşma

  • Sözlü ve yazılı geri bildirim verirken denge sağlama

  • Mesleki iletişimde duygu-dil bütünlüğü

Tarih – Bilim Tarihi

  • Sert tartışmalarda akademik üslubu koruyarak iletişim kurma

  • Eleştiriye savunma ile değil yönlendirme ile yanıt verme

  • Toplumsal duyarlılıklarda söylem yönetimi


Önemli Bilgilendirme

  • Eğitim materyalleri kayıtlı katılımcılara sağlanacaktır.

  • Eğitim sonunda katılımcılara üniversitemiz tarafından E-Devlet onaylı katılım sertifikası verilecektir.

  • Katılım için internet bağlantısı ve uygun bir cihaz gereklidir.

  • Eğitim bilgilendirmeleri için WhatsApp grubu kurulacaktır. Tüm gerekli bilgilendirmeler buradan yapılacaktır.

  • Katılımcılar her türlü soru ve sorunlarını gelisim@fsm.edu.tr adresine yazabilirler.

Yorumlar

Paylaş:

Sitemizi kullanarak çerezlere (cookie) izin vermektesiniz. Detaylı bilgi için Çerez Politikamız'ı inceleyebilirsiniz. TAMAM