Eğitim Bilgileri
-
Eğitim Türü: Yüz Yüze / Online Hibrit
-
Süresi: 4 Gün / 12 Saat
-
Hedef Kitle:
-
Eğitim Fakültesi öğrencileri (tüm branşlar)
-
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık öğrencileri
-
Okul Öncesi ve Özel Eğitim bölümü öğrencileri
-
Öğretmenlik mesleğine hazırlanan bireyler
-
Sertifika: Eğitim sonunda katılımcılara Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi Gelişim Merkezi onaylı ve e-Devlet üzerinden sorgulanabilir katılım sertifikası verilecektir.
-
Bu eğitim, İletişim İstanbul Sanat Akademisi iş birliği ile gerçekleştirilmekte olup, içerik ve uygulama süreçlerinde akademinin uzman kadrosu görev almaktadır.
Eğitimin Amacı
Katılımcıların, sınıf ortamında veya öğrenciyle birebir iletişimde doğaçlama yetkinliklerini geliştirmeleri; anlık gelişen durumlara karşı etkili, doğal ve pedagojik tepkiler verebilmeleri amaçlanmaktadır. Eğitim süreci, anlatım gücü, empati, yaratıcılık ve iletişimde esneklik üzerine yoğunlaşır.
Ders Planı
1. Gün – Doğaçlamanın Temelleri ve Kendini İfade Etme
-
Doğaçlama nedir? Eğitimdeki yeri ve faydaları
-
Beden dili, ses, mimik ve jestlerle anlatım
-
Sahne korkusunu yenme ve ifade cesareti kazanma
-
Anlık düşünce üretme çalışmaları
2. Gün – Empati ve Rol Canlandırma Uygulamaları
-
Başkasının bakış açısından olaylara yaklaşma
-
Farklı meslek senaryolarında doğaçlama (öğrenci, veli, öğretmen vb.)
-
Duygusal durumlara sahici tepkiler geliştirme
-
Birebir rehberlik/doğrudan öğrenci temelli canlandırmalar
3. Gün – Yaratıcılık ve Grup Etkileşimi
-
Hikâye oluşturma ve grupla doğaçlama teknikleri
-
“Donuk imge”, “sesli iç ses” gibi tekniklerin uygulanması
-
Grup içi uyum, iletişim ve yaratıcılığı destekleyen çalışmalar
-
Eğlenceli doğaçlama oyunlarıyla refleks geliştirme
4. Gün – Doğaçlamanın Eğitim Ortamlarında Kullanımı
-
Sınıfta plan dışına çıkıldığında iletişimi sürdürebilme becerisi
-
Anlatımı öğrencinin profiline göre esnetebilme
-
Sınıf yönetiminde doğaçlamanın rolü
-
Canlı senaryolarla uygulama ve geri bildirim
Eğitim Sonunda Kazanımlar
- Sınıf içinde anlık gelişen durumlara hızlı, etkili ve doğal tepkiler verebilme becerisi kazanır.
- Öğrenci sorularına hazırlıksız yakalansa bile pedagojik refleksle doğru ve dengeli yanıtlar oluşturabilir.
- Ders sırasında plan dışına çıkıldığında kontrolü kaybetmeden iletişimi sürdürebilme yeteneği geliştirir.
- Sınıf yönetiminde esneklik kazanır; öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına göre anlatım tarzını anlık olarak adapte edebilir.
- Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında, danışanla yapılan birebir görüşmelerde doğallık ve anlık uyuma dayalı etkili iletişim kurar.
- Okul Öncesi ve Özel Eğitim alanında, çocukların duygularına eşlik etme ve spontane tepkilerle etkili öğrenme ortamı oluşturma becerisi geliştirir.
- Sunum ve anlatım yaparken özgüvenle sahne alabilir, iletişim engellerini doğaçlama yoluyla aşabilir.
- Empati, dinleme ve karşılık verme becerilerini geliştirerek öğretmenlikte güven temelli ilişkiler kurar.
Önemli Bilgilendirme
-
Eğitim materyalleri kayıtlı katılımcılara sağlanacaktır.
-
Eğitim sonunda katılımcılara üniversitemiz tarafından E-Devlet onaylı katılım sertifikası verilecektir.
-
Katılım için internet bağlantısı ve uygun bir cihaz gereklidir.
-
Eğitim bilgilendirmeleri için WhatsApp grubu kurulacaktır. Tüm gerekli bilgilendirmeler buradan yapılacaktır.
-
Katılımcılar her türlü soru ve sorunlarını gelisim@fsm.edu.tr adresine yazabilirler.
Yorumlar