Doğaçlama ile Anlatım ve İfade Becerileri Eğitimi (Eğitim Fakültesi)

4,9 (18 oylama)
 Son Güncelleme Tarihi: 03/2025
 Türkçe

Eğitimde Yapay Zekanın Gücü Eğitimi (Eğitim Fakültesi)
eğitimimize göz atabilirsiniz.

Eğitim Bilgileri

  • Eğitim Türü: Yüz Yüze / Online Hibrit

  • Süresi: 4 Gün / 12 Saat

  • Hedef Kitle:

    • Eğitim Fakültesi öğrencileri (tüm branşlar)

    • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık öğrencileri

    • Okul Öncesi ve Özel Eğitim bölümü öğrencileri

    • Öğretmenlik mesleğine hazırlanan bireyler

  • Sertifika: Eğitim sonunda katılımcılara Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi Gelişim Merkezi onaylı ve e-Devlet üzerinden sorgulanabilir katılım sertifikası verilecektir.

  •  Bu eğitim, İletişim İstanbul Sanat Akademisi iş birliği ile gerçekleştirilmekte olup, içerik ve uygulama süreçlerinde akademinin uzman kadrosu görev almaktadır.


Eğitimin Amacı

Katılımcıların, sınıf ortamında veya öğrenciyle birebir iletişimde doğaçlama yetkinliklerini geliştirmeleri; anlık gelişen durumlara karşı etkili, doğal ve pedagojik tepkiler verebilmeleri amaçlanmaktadır. Eğitim süreci, anlatım gücü, empati, yaratıcılık ve iletişimde esneklik üzerine yoğunlaşır.


Ders Planı

1. Gün – Doğaçlamanın Temelleri ve Kendini İfade Etme

  • Doğaçlama nedir? Eğitimdeki yeri ve faydaları

  • Beden dili, ses, mimik ve jestlerle anlatım

  • Sahne korkusunu yenme ve ifade cesareti kazanma

  • Anlık düşünce üretme çalışmaları

2. Gün – Empati ve Rol Canlandırma Uygulamaları

  • Başkasının bakış açısından olaylara yaklaşma

  • Farklı meslek senaryolarında doğaçlama (öğrenci, veli, öğretmen vb.)

  • Duygusal durumlara sahici tepkiler geliştirme

  • Birebir rehberlik/doğrudan öğrenci temelli canlandırmalar

3. Gün – Yaratıcılık ve Grup Etkileşimi

  • Hikâye oluşturma ve grupla doğaçlama teknikleri

  • “Donuk imge”, “sesli iç ses” gibi tekniklerin uygulanması

  • Grup içi uyum, iletişim ve yaratıcılığı destekleyen çalışmalar

  • Eğlenceli doğaçlama oyunlarıyla refleks geliştirme

4. Gün – Doğaçlamanın Eğitim Ortamlarında Kullanımı

  • Sınıfta plan dışına çıkıldığında iletişimi sürdürebilme becerisi

  • Anlatımı öğrencinin profiline göre esnetebilme

  • Sınıf yönetiminde doğaçlamanın rolü

  • Canlı senaryolarla uygulama ve geri bildirim


Eğitim Sonunda Kazanımlar

  •  Sınıf içinde anlık gelişen durumlara hızlı, etkili ve doğal tepkiler verebilme becerisi kazanır.
  •  Öğrenci sorularına hazırlıksız yakalansa bile pedagojik refleksle doğru ve dengeli yanıtlar oluşturabilir.
  •  Ders sırasında plan dışına çıkıldığında kontrolü kaybetmeden iletişimi sürdürebilme yeteneği geliştirir.
  •  Sınıf yönetiminde esneklik kazanır; öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına göre anlatım tarzını anlık olarak adapte edebilir.
  •  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında, danışanla yapılan birebir görüşmelerde doğallık ve anlık uyuma dayalı etkili iletişim kurar.
  •  Okul Öncesi ve Özel Eğitim alanında, çocukların duygularına eşlik etme ve spontane tepkilerle etkili öğrenme ortamı oluşturma becerisi geliştirir.
  •  Sunum ve anlatım yaparken özgüvenle sahne alabilir, iletişim engellerini doğaçlama yoluyla aşabilir.
  •  Empati, dinleme ve karşılık verme becerilerini geliştirerek öğretmenlikte güven temelli ilişkiler kurar.

Önemli Bilgilendirme

  • Eğitim materyalleri kayıtlı katılımcılara sağlanacaktır.

  • Eğitim sonunda katılımcılara üniversitemiz tarafından E-Devlet onaylı katılım sertifikası verilecektir.

  • Katılım için internet bağlantısı ve uygun bir cihaz gereklidir.

  • Eğitim bilgilendirmeleri için WhatsApp grubu kurulacaktır. Tüm gerekli bilgilendirmeler buradan yapılacaktır.

  • Katılımcılar her türlü soru ve sorunlarını gelisim@fsm.edu.tr adresine yazabilirler.

Yorumlar

Paylaş:

Sitemizi kullanarak çerezlere (cookie) izin vermektesiniz. Detaylı bilgi için Çerez Politikamız'ı inceleyebilirsiniz. TAMAM